Ishrana bogata karijem može da zaštiti mozak od starenja, saopštili su azijski naučnici u studiji objavljenoj u SAD i dodali da povećano konzumiranje karija poboljšava kognitivne funkcije.
Kari poseduje protivupalna svojstva i svojstva antioksidansa i dobar je u sprečavanju dobijanja Alćajmerove bolesti, mada može da ima štetne efekte na želudac, jetru i bubrege zbog ljutine, navodi se u studiji.
Antioksidansi, kao što je vitamin E, poznati su da štite neurone i pomažu pacijentima koji imaju umerenu demenciju da očuvaju svoje kognitivne funkcije.
Profesor Ce Pin sa Univerziteta u Singapuru je rekao da je sproveo studiju tokom koje su ispitanici podeljeni u tri grupe - prva grupa je malo konzumirala kari (jednom u šest meseci), druga češće (više puta mesečno), a treća nije uzimala kari uopšte.
Na osnovu rezultata testova o kognitivnim sposobnostima, naučnici su utvrdili da su oni koji su retko i često uzimali kari imali znatno bolje rezultate od ispitanika koji nisu uzimali taj začin.
"Čak i mala količina karija utiče na poboljšanje kognitivnih sposobnosti", rekao je Ce Pin.
Kari se najviše koristi u Indiji, navodi se u studiji i dodaje da u toj zemlji ima malo obolelih od Alchajmerove bolesti.
Opcija postavljanja komenatara na vijestima je omogućena samo registrovanim korisnicima.
Upozorenje:
- Prilikom postavljanja komentara svi korisnici su dužni da poštuju Uslove korišcenja BanjalukaLive portala ili ce im u protivnom biti uskraćena mogucnost da ponovo postavljaju svoje komentare.
- Portal www.banjalukalive.com ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije portala www.banjalukalive.com.