Američki dijetetičari su završili višegodišnje istraživanje i objavili zabrinjavajući podatak da najmanje trećinu ishrane prosječnog stanovnika SAD čini brza hrana, prepuna nepotrebnih, pa i štetnih sastojaka.
Brza, ili kako je Amerikanci nazivaju „džank fud", kao što su hamburgeri, čizburgeri, pohovana piletina, čips, prženi kikiriki, ali i suviše zaslađena i gazirana pića krivi su za trećinu suvišnih kalorija koju unose u organizam - saopštili su naučnici.
Istraživanje obavljeno na 4.700 odraslih pokazalo je da su, uprkos sve većoj popularnosti hrane s minimumom ugljenih hidrata, slatka gazirana pića i razni proizvodi od testa i krompira i dalje najveći krivci za višak kalorija koje se svakog dana unose u organizam. Posebno alarmantno je nedozvoljeno prisustvo takozvanih „praznih kalorija" u američkoj ishrani - zaključili su epidemiolozi i dijetetičari sa Univerziteta Kalifornija Berkli, koji su obavili istraživanja.
Oni su otkrili da slatkiši i drugi deserti, zaslađena ali i alkoholna pića obezbjeđuju najmanje četvrtinu svih kalorija koju konzumiraju Amerikanci. Slane „grickalice" i vještačka pića s ukusom voća dodaju još pet odsto suvišnih kalorija.
Stručnjaci ukazuju na to da ljudi jedu previše brze hrane, ali ono što je šokantno i posebno zabrinjavajuće je podatak da trećinu kalorija Amerikanci unose kroz ovu kategoriju ishrane. Zato i nije čudno da je ova zemlja zahvaćena epidemijom gojaznosti.
U istraživanju su korišćeni podaci iz rezultata istraživanja američke vlade o javnom zdravlju i prehrambenim navikama na 4.760 odraslih osoba dobijenim u anketama 1999. i 2000. godine. Od ispitanika je zatraženo da odgovore na pitanje kakvu su hranu jeli u prethodna 24 časa. Gazirana pića i sokovi obezbeđivali su 7,1 odsto ukupnih unetih kalorija. Slatkiši različitih vrsta nalazili su se na čelu liste a za njima su dolazili hamburgeri, pice i čips. Po mišljenju stručnjaka, važno je naglasiti da su slatkiši, deserti, grickalice i alkoholna pića „punili" organizam kalorijama, a da nisu obezbjeđivali nijedan vitamin ili mineral.
Nažalost, upozoravaju oni, zdrava hrana poput svježeg povrća i voća čini samo 10 odsto kalorija unetih u organizam kad je riječ o hrani koju konzumiraju Amerikanci. Ogromna većina Amerikanaca, kad je riječ o vitaminima i mineralima, spada u kategoriju - pothranjenih.
Po mišljenju dijetetičara, može se biti predebeo pa i bolestan a ipak pothranjen - kad je riječ o izuzetno važnim sastojcima hrane. Zato ljude ne treba savjetovati da jedu manje, treba ih ubijediti da se hrane raznovrsno, savjetuju stručnjaci.
Opcija postavljanja komenatara na vijestima je omogućena samo registrovanim korisnicima.
Upozorenje:
- Prilikom postavljanja komentara svi korisnici su dužni da poštuju Uslove korišcenja BanjalukaLive portala ili ce im u protivnom biti uskraćena mogucnost da ponovo postavljaju svoje komentare.
- Portal www.banjalukalive.com ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije portala www.banjalukalive.com.