logo_top.jpg Banja Luka, 22.08.2008
Banja Luka na dlanu
BLLIVE
Naslovna
O sajtu
Drugi o nama
Kontakt
Pretraga
Marketing
Komentari posjetilaca
Uslovi korišćenja
Politika privatnosti
NOVOSTI
Banja Luka
RS i BiH
Društvo
Region
Svijet
Hronika
Ekonomija
Kultura
Svijet Muzike
Zanimljivosti
VODIČ
O gradu
Mapa grada
Polasci autobusa
Polasci vozova
Važniji telefoni
Korisne informacije
RITAM GRADA
Dešavanja
Noćni Život
Muzička scena
SERVISI
Mali Oglasi
Poslovni Vodič
Vremenska prognoza
Forum
Linkovi
RSS vijesti
Telefonski imenik RS
MAGAZIN
Automobilizam
Moda
Film
IT/Nauka
Ljepota & Zdravlje
SPORT
AutoMoto
Fudbal
Košarka
Ostalo
Livescore
Zabava
Galerija
TV Program
Radio stanice
Horoskop
Chat
LOGIN





Zaboravili ste lozinku?
Kreiraj nalog
Imamo 26 gostiju i 1 člana na sajtu
MARKETING





Povrće čuva pamćenje u starosti
Povrće čuva pamćenje u starosti Redovno konzumiranje većih količina povrća znatno smanjuje probleme s pamćenjem u starijim godinama, ustanovili su stručnjaci Medicinskog centra čikaškog Raš univerziteta.


Tokom šestogodišnjeg istraživanja, koje je obavio američki tim, pokazalo se da su stariji ljudi, koji su prijavljivali kako dnevno pojedu 2,8 porcija povrća, za 40 odsto manje patili od gubitka pamćenja i drugih oblika mentalnog opadanja od onih ispitanika koji su tokom dana konzumirali manje od jedne porcije povrća, izveštava Rojters.

Tim s pomenutog univerziteta pratio je 3.718 ljudi starosti od 65 i više godina, koji su popunjavali upitnike o tome šta jedu, a uz to su bar dva puta godišnje tokom trajanja studije radili testove mentalnih sposobnosti.

Najmanji gubitak memorije registrovan je kod onih ispitanika koji su jeli najviše zelenog lisnatog povrća (salate, spanaća itd), potom kod onih koji su konzumirali najviše žutog povrća, kao što je bundeva, a zatim kod ljubitelja povrća iz roda krstašica - brokolija, karfiola, kupusa...

Konzumiranje mahunarki, kao što su sočivo ili kikiriki, prema ovom istraživanju ima najmanje povoljnog dejstva na očuvanje memorije, dok jedenje voća nema nikakvo očigledno dejstvo na pamćenje.

Stručnjaci s Raša, ipak, napominju da je moguće da ima nekih vrsta voća koje deluju povoljno na mentalne funkcije i podsećaju na jednu raniju studiju bostonskog Univerziteta Tafts, koja je pokazala da povoljno dejstvo na tom planu imaju jagodičasto i bobičasto voće.

Kao moguće objašnjenje povoljnog dejstvo povrća na mozak, američki istraživači navode njegovo bogatstvo vitaminom E. Osim toga, povrće se najčešće konzumira sa masnoćama, kao što su ulje, buter, margarin i majonez, koje doprinose boljoj iskorišćenosti vitamina E.

I same te masnoće, ukoliko su zdrave, odnosno spadaju u mono ili polinezasićene masne kiseline, smanjuju, prema rezutatima nekih ranijih studija, rizik od gubitka pamćenja i Alchajmerove bolesti.
Istraživanje stručnjaka s Raša takodje je pokazalo da je blagotovorno dejsto oblinog konzumiranja povrća na očuvanje memorije sve veće što su ljudi stariji.

(Tanjug)

Komentari (0)add comment

Napišite komentar
Opcija postavljanja komenatara na vijestima je omogućena samo registrovanim korisnicima.

Upozorenje:

- Prilikom postavljanja komentara svi korisnici su dužni da poštuju Uslove korišcenja BanjalukaLive portala ili ce im u protivnom biti uskraćena mogucnost da ponovo postavljaju svoje komentare.

- Portal www.banjalukalive.com ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije portala www.banjalukalive.com.

busy
MARKETING
rss
Ljepota & Zdravlje: Najnovije
ANKETA
Da li je BiH potreban popis stanovništva?
 
 
 
MARKETING





Dzuboks

Autorevija.com

NES radio

Radio UNO
BL Info




SPORTSKI MAGAZIN
Google
SportIn


 




   © 2004-2008 Banjalukalive.com sva prava zadržana. Banjalukalive.com powered by Joomla.