Integralne žitarice smanjuju rizik od visokog krvnog tlaka
NEW YORK - Žene čija je prehrana bogata integralnim žitaricama izložene su manjem riziku za razvoj visokog krvnog tlaka, pokazuje nova studija.
Znanstvenici su ustanovili da žene srednje i starije životne dobi, koje jedu puno integralnih žitarica, imaju manje izgleda da razviju visoki krvni tlak kroz sljedećih deset godina od onih žena koje tu vrstu hrane ne konzumiraju često.
Ti zaključci dodaju se već postojećima o koristi integralnih žitarica, kao što su zob ili integralna riža, za krvožilni sustav.
Ranije studije ukazale su na vezu takve prehrane s niskim rizikom od srčanog i moždanog udara.
Vlakna i druge hranjive tvari u integralnim žitaricama mogu pomoći i smanjivanju razine kolesterola, šećera u krvi, te poboljšati funkcioniranje krvnih žila.
Znanstvenici sa sveučilišta Harvard u Bostonu, koji su proveli ovo istraživanje, koristili su podatke iz studije o ženskom zdravlju koja je pratila gotovo 40.000 američkih žena od 1992.
Rafinirane žitarice, kao što su tijesto, bijeli kruh i drugi proizvodi od bijelog brašna, nemaju nikakav utjecaj na rizik od visokog krvnog tlaka, pokazal je studija.
Opcija postavljanja komenatara na vijestima je omogućena samo registrovanim korisnicima.
Upozorenje:
- Prilikom postavljanja komentara svi korisnici su dužni da poštuju Uslove korišcenja BanjalukaLive portala ili ce im u protivnom biti uskraćena mogucnost da ponovo postavljaju svoje komentare.
- Portal www.banjalukalive.com ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije portala www.banjalukalive.com.